RIS>JK > Novinky > Networking je základem pro budování obchodních vztahů

Networking je základem pro budování obchodních vztahů

úterý, 3. ledna 2017

tree-200795_640

Mohlo by se zdát, že v dnešní době informačních a komunikačních technologií se obchod tvoří především a jen po internetu. Není tomu tak. Čísla Jihočeské hospodářské komory ukazují, že podnikatelé mají stále zájem se osobně setkávat, jednat a využívat tak networking k budování svých obchodních vztahů.

„Mimo seminářů, které jsou téměř dennodenní záležitostí, pořádáme ve všech našich devíti oblastních kancelářích právě setkání podnikatelů. V loňském roce se zúčastnily firmy více jak stovky těchto akcí," sdělil Luděk Keist, ředitel Jihočeské hospodářské komory.

Na konci listopadu například proběhlo již třinácté Podnikatelské fórum v Prachaticích, kterého se zúčastnili jak podnikatelé, tak zástupci místní správy a samosprávy. Účastníci se dozvěděli nejen co se v regionu děje, ale mohli navázat nové kontakty. Jan Kozel, náměstek ředitele Správy Národního parku Šumava, uvedl, že si ani nedovede představit činnost Národního parku bez pomoci podnikatelů: „Práce v lese nebo stavební činnosti, to vše zajišťují firmy, které vzejdou z výběrových řízení." Kateřina Třísková, ředitelka oblastní kanceláře Jihočeské hospodářské komory v Prachaticích, doplňuje, že řada firem uvítá právě informace k takovýmto výběrovým řízením.

Networking, neboli česky síťování, je vlastně jedna z hlavních činností Jihočeské hospodářské komory. „Na Jihu Čech působíme jako sdružení podnikatelů, a to má pro naše firmy také ten hlavní smysl. Možnost se potkat, sdělit si názory, navázat nové obchodní vztahy, předat si zkušenosti či řešit společné problémy, to je to, co firmy velmi potřebují," doplnil Luděk Keist.

„Díky pravidelným setkáním na Jihočeské hospodářské komoře se nám podařilo získat nejen řadu nových klientů, ale také kvalitních dodavatelů," sdělila Lenka Martanová, spolumajitelka cestovní kanceláře OCEAN CZ v Prachaticích a dodala, že právě osobní setkávání s partnery se ukazuje stále jako jedna z nejefektivnějších cest obchodních příležitostí.

 

Zdroj: www.jhk.cz